شیر برقی چینی

شیرهای صنعتی در انواع گوناگونی تولید و عرضه می‌شوند که شیر برقی یا شیر الکتریکی یکی از این انواع است. شیر برقی در صنایع مختلفی در جهت مدیریت و کنترل جریان سیال‌های گوناگون مورداستفاده قرار می‌گیرد. برای قطع یا وصل کردن جریان در سیستم این شیرها از نیروی مغناطیسی استفاده می‌شود. در ادامه مطلب به معرفی و شناخت شیر برقی چینی می‌پردازیم. یکی از پرمخاطب‌ترین شیرهای هیدرولیک برقی موجود در بازار، انواع شیرهای برقی چینی است. شیرهای برقی چینی در مارک‌های گوناگونی تولید و عرضه می‌شوند. کاربردی‌ترین مدل‌های شیر برقی چینی سایز (1.4) و سایز (3.8) اینچ هستند که هم‌اکنون بیشترین استفاده را در صنایع مختلف دارند.

شیر برقی چینی 1.4 اینچ توان تحمل فشار را تا ۳۵۰ بار دارد. و برای دبی‌های تا (۴۰) لیتر بر دقیقه مناسب استفاده است. بویین های این نوع از شیرهای برقی هیدرولیک در سه نوع” ۲۴ ولتی” و ” ۱۱۰ ولتی” و” ۲۲۰ ولتی” وجود دارند. شیرهای برقی بک فیلتر کاربردشان در سیستم‌های جمع‌آوری گردوغبار است. یکی دیگر از کاربردهای شیر برقی بک فیلتر که می‌توان به آن اشاره کرد، کاربرد آن در فرآوری محصولات بتنی و یا ریخته‌گری، فرآوری مواد غذایی و غبارگیری محصولات کشاورزی است. از دیگر مشخصات آن می‌توان به قابلیت نصب سریع و آسان اشاره نمود؛ زیرا که دارای اتصالات فشرده‌سازی یکپارچه‌ای می‌باشد.

بهترین و باکیفیت‌ترین شیر برقی بک فیلتر را از پنوصنعت بخواهید.

شیر برقی چینی

اجزای تشکیل دهنده شیر برقی چینی

شیر برقی چینی همانند دیگر تجهیزات از اجزای اصلی‌ای تشکیل‌ شده است که عبارت‌اند از:

✴️ بدنه شیر برقی چینی: بدنه این شیرها عموماً از جنس فولاد ساخته ‌شده که ضدزنگ نیز خواهد بود.

✴️ محل ورود و خروج سیال (مایع)

✴️ سیم‌پیچ: در ساختمان سیم‌پیچ‌ها از سیم‌های مسی با روکشی لاکی استفاده شده که این روکش لاک همچون عایق عمل می‌کند و از سیم‌ها در برابر رطوبت و یا خوردگی و دیگر آسیب‌های احتمالی حافظت می‌کند.

✴️ قاب اصلی سیم‌پیچ‌ها: نام دیگر این قسمت “سلونوئید” است و جنسش از ورقه‌های فولادی است.

✴️ محل اتصال سیم‌ها

✴️ سوزنی و فنر؛ یک میله سوزنی و فنر در وسط سلونوئید قرارگرفته است که عمل قطع و وصل کردن جریان سیال را به عهده دارد.

اجزای تشکیل دهنده شیر برقی چینی

ویژگی شیر برقی چینی

شیر برقی چینی دارای ویژگی‌های زیر خواهد بود:

💯 تولید کشور چین

💯 دارای بدنه از جنس چدن یا فولاد ضدزنگ

💯 توانایی تحمل فشار تا 350 بار

💯 تنوع در سایزبندی (1.4 اینچ و 3.8 اینچ)

💯 کنترل‌کننده انواع روغن‌های هیدرولیک و صنعتی

💯 دوام و ماندگاری طولانی‌ مدت

💯 کارایی و راندمان بالا

💯 قیمت مناسب و به‌صرفه

شیر برقی کتابی پنوماتیک یا سلونوئید ولو (solenoid valve) یکی از مواردی است که در اتوماسیون صنعتی و سیستم‌های پنوماتیکی مورداستفاده قرار می‌گیرد. از کاربردهای شیر برقی کتابی می‌توان به مدیرت جک و موتورهای پنوماتیکی اشاره داشت. در کل در قطعات پنوماتیکی، شیر برقی‌هایی با بوبین مغناطیسی بکار می‌رود. شیرهای برقی که در بازار موجود هستند دارای بوبین های (VAC 220) و (VAC 24) هستند که ساختار آن‌ها کاملاً مشابه هم است.

⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️

مشاهده انواع شیر برقی کتابی

⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️

ویژگی شیر برقی چینی

کاربرد شیر برقی چینی

شیر برقی چینی را تقریباً برای هر نوع ماشینی می‌توان استفاده کرد، همچنین می‌توان آن را جهت کنترل خودکار با تجهیزات اتوماسیون ترکیب کرد. برای دستگاه‌های کنترل اتوماسیون، دریچه‌های الکترومغناطیسی، کنترل اتوماتیک را آسان‌تر و پرکاربردتر می‌کنند. چراکه آن‌ها توانایی باز و بسته شدن به‌طور خودکار توسط سیگنال‌های الکترومغناطیسی را دارند.

اگر بخواهیم دریچه‌های الکترومغناطیسی را با دیگر دریچه‌های مکانیکی مقایسه کنیم، باید بگوییم که دریچه‌های الکترومغناطیسی هزینه‌های کمتری دارند و همچنین می‌توانند ماندگاری بیشتری داشته باشند؛ زیرا وقتی‌که دریچه الکترومغناطیسی به‌شدت صدمه ‌دیده باشد، فقط لازم است تا سیم‌پیچ تعویض شود و سیم‌پیچ نیز بسیار ارزان است.

از دید طراحی، شیر برقی یک‌شکل ساده و کوچک دارد و ازاین‌رو می‌توان آن را به‌آسانی در بسیاری از نقاط گوناگون نصب کرد. دریچه‌ها همچنین توانایی کار کردن در مناطق کم‌دما و یا دمای بالا را دارند. دریچه الکترومغناطیسی همچنین در بسیاری از ولتاژها مانند DC و AC قابل‌استفاده می‌باشد. از انواع کاربرد شیرهای برقی چینی می‌توان موارد زیر را نام برد:

📛 کنترل‌کننده سیستم‌های آب‌پاش اتوماتیک و صنعتی

📛 کنترل شیرهای صنعتی بزرگ

📛 قابلیت استفاده در صنایعی همچون: نفت، گاز و پتروشیمی را دارد

📛 کنترل‌کننده سیستم‌های پرقدرت بادی و هیدرولیکی است

📛 کنترل‌کننده سیال‌های واردشده به موتورهای هیدرولیکی است

📛 در تجهیزات و سیستم‌ها تصفیه آب کاربرد دارد

📛 در کمپرسورها کاربرد دارد

کاربرد شیر برقی چینی
سخن نهایی

شما بازدیدکنندگان محترم می‌توانید برای تهیه شیرهای برقی چینی به فروشگاه پنوصنعت مراجعه حضوری داشته باشید یا با استفاده از سایت این فروشگاه، خرید آنلاین خود را انجام دهید. این فروشگاه در عرضه انواع شیرهای چینی باکیفیت و باقیمت مناسب توانسته است رضایت حداکثری مشتریان خود را جلب کند. ممنون از اینکه ما را تا پایان مقاله «شیر برقی چینی» همراهی نمودید؛ پنوصنعت با اغوشی باز پذیرای نظرات و سؤالات شماست؛ برای ما کامنت بگذارید.

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

ارتباط با پنوصنعت

02133111393

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

بروزرسانی 19.12.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *