شیر برقی وسیله ای است برای کنترل جریان مایعات و گازها که دارای یک بدنه ی فلزی و یک بوبین می باشد، با تحریک کردن بوبین و ایجاد میدان مغناطیسی بزرگ و با وارد کردن نیرو به یک پیستون یا یک آرمیچر، تغییراتی ایجاد می شود.

در صورتی که تعداد پورت های ورودی و خروجی یک شیر برقی 2 عدد باشد یعنی : این شیر به صورت قطع یا وصل عمل کرده و تک حالته است متناسب با آنکه NC یا NO باشد و اگر تعداد پورت های ورودی و خروجی به یک شیر برقی3عدد باشد: آن شیر برقی نمایان گر دوحالته یا سه راهه است و قادر به هدایت سیال در دو مسیر مختلف است در این حالت، از دو بوبین استفاده می شود. به طور کلی وظیفه ی شیر برقی، کنترل وضعیت سیالات مختلفی نظیر گاز، آب، نفت و مواد شیمیایی است.مثلا:

شیر برقی ۲.۲ یکی از انواع شیرهایی است که بیشتر برای عبور مایع و هوا استفاده می شود. شیر برقی ۲.۲ معمولاً با نام‌های شیر برقی هوا، شیر برقی روغن و شیر برقی آب معروف هستند. شیر برقی 2-2 دارای دو شیر ورودی و خروجی است که عملکرد باز و بسته شدن را انجام می‌دهد.

شیربرقی از جنس‌ های مختلف: آلومینیوم، برنج و استیل تولید می شود. در اصل کاربرد شیر برقی ۲-۲، متناسب با جنس آن بوده و هر یک از جنس‌ها در موارد خاصی کاربرد دارند. مانند شیرهای استیل که بیشتر در صنایع بهداشتی، شیرهای برنجی بیشتر در صنعت گاز کاربرد دارند.

انواع شیر برقی 2-2

شیرهای برقی دو به دو در دو نوع پنوماتیکی و هیدرولیکی تولید می‌شوند که هرکدام از این دو نوع نیز دارای دسته‌بندی‌ها و انواع جداگانه‌ای می‌باشند. انواع مختلف شیر برقی دو به دو هیدرولیکی و پنوماتیکی شامل:

 

نکات مهم خرید شیر برقی 2-2

خرید شیر برقی 2 به 2 مستلزم دانستن نکاتی است که ما آنها را به شما یادآوری کرده ایم ، قبل از خرید شیر برقی موارد زیر را با دقت  مطالعه کنید:

سیال: شیر برقی برای عبور چه سیالی لازم دارید و شیر مناسب با آن را خریداری کنید. معمولا شیرهای برقی با متریال‌های مختلفی تولید می‌شوند که هر کدام کاربردهای خاصی دارند .

نرخ جریان: به منظور تعیین میزان جریان مورد نیاز لازم است که شیر برقی را به صورت صحیح مورد بررسی قرار دهید؛ یعنی مطمئن شوید که اگر شیر بزرگ است، به چه اندازه‌ای جریان احتیاج دارید، چرا که در غیر این صورت ممکن است مایعات هدر داده شود. یا این که اگر شیر کوچک باشد محرک آن به درستی کار نخواهد کرد.

برق مورد نیاز: دانستن وات یا ولتاژ مورد نیاز در انتخاب شیر برقی به شما کمک می‌کند.

حتما شیر برقی را از مراکز و فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید تا ضمانت نامه به شما تعلق بگیرد لذا این فروشگاه‌ها از کیفیت محصولات خود کاملا مطمئن هستند. د رفروشگاه پنو صنعت برند های معروف اروپایی مانند اسکویی، فستو، smc، دانفوس(  Danfoss) و … موجود است، می توانید با کارشناسان فروشگاه پنوصنعت تماس حاصل نمایید تا مشاوره رایگان دریافت کنید. برای خرید انواع شیر برقی، جک پنوماتیک فستو، جک قلمی پنوماتیک فستو، پرشر سوئیچ و … با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *