فهرست مطالب

معرفی جک بادی پنوماتیک

جک بادی پنوماتیک از جمله تجهیزاتی هستند که با هوای فشرده کار می‌کنند. جک بادی دارای دو پورت ورودی و خروجی است. هوا را از پورت ورودی گرفته و در سمت پشتی سیلندر جمع می‌​شود. این هوا با فشار خود صفحه شفت را حرکت می‌​دهد که باعث حرکت جک بادی می​​‌شود. این جک​‌ها برای انتقال خطی استفاده می‌​​شود. جک پنوماتیک توسط باد کار می‌​کنند و نوعی عمگر اکچیتور دارند. این جک یکی از پرکاربردترین تجهیزات صنعتی محسوب می​​‌شوند و به دو صورت خطی و غیر خطی در بازار وجود دارند. نمونه​‌های خطی دارای حرکت مستقیم بوده و از حرکت دورانی و دایره‌ای و زاویه دار برخوردار نیستند. اما نمونه‌​های غیر خطی دارای حرکت به صورت دورانی و زاویه دار بوده و امکان حرکت مستقیم ندارند. در صورتی که سیلندر استفاده نمی​‌شود بهتر است با درپوش درب آن بسته شود تا ذرات آلوده و گرد و غبار وارد آن نشود. جک پنوماتیک دارای سایزهای مختلف است و از ۱۶ تا ۲۰۰ میلی​متر دسته‌بندی می‌​شوند. یکی​ از قوانینی که در خصوص جک پنوماتیکی اعمال می​​‌شود، قانون فشار مطلق است. با توجه به اینکه در زمین فشار اتمسفر به عنوان فشار پایه در نظر گرفته می​​‌شود، میزان فشاری که جک بادی با آن کار می‌​کند همین میزان است. جک​‌های بادی پنوماتیکی فشار بالایی دارند و از همین رو با داشتن سرعت زیاد، قابل کنترل خواهند بود.

جک بادی پنوماتیک

بهترین و باکیفیت‌ترین جک‌‌های پنوماتیک را را از پنوصنعت بخواهید.

کورس جک بادی پنوماتیک

کورس جک بادی پنوماتیک یکی از معیارهای مهم برای انتخاب جک پنوماتیک است. فاصله میان نقطه حرکت جک و قطر پیستون طول کورس جک بادی است. طول کورس با واحد میلی​متر اندازه‌​گیری می​شود و از ۱ تا ۲۰۰۰ میلی​متر متغیر خواهد بود. طول کورس در واقع دامنه حرکت جگ تلقی ​می‌​شود. زمانی که طول کورس زیاد باشد برای جلوگیری از انحراف و خمش از میل پیستون استفاده می​​‌شود. میل پیستون می‌​تواند حداکثر بار را تحمل کند. قطر میل پیستون مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی تعیین می​‌شود. معمولا روی سیلندر پلاک حاوی مشخصات سیلندر وجود دارد که به کمک آن می​‌توان طول کورس را مشخص نمود.

جک پنوماتیک بادی چگونه عمل می‌کند؟

⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️

مشاهده انواع جک چهارمیل

⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️

جک پنوماتیک بادی چگونه عمل می‌کند؟

جک پنوماتیکی دارای دو دسته یک کاره و دوکاره است. جک‌های یک کاره که به آن یک طرفه می​‌گویند برای به حرکت در آوردن کورس از یک سو به کار می​‌روند. هر گاه فشار هوای ورودی قطع شود و هوای داخلی سیلندر تخلیه شود. سپس پیستون به حالت اولیه باز می​‌گردد. این نوه جک برای جدا کردن قطعات از قالب استفاده می​‌شود. جک بادی پنوماتیک دو طرفه در دو حالت رفت و برگشت کار انجام داده و دارای پیستون دو طرفه است. بنابراین سیلندر از دو سو می​تواند کار انجام دهد. در جک​‌ها و سیلندرهای دو طرفه یک میله پیستون نیروی کار رفت و برگشت با هم برابر نیست. این نوع سیلندر برای حرکات خطی به کار می​‌رود. تا زمانی که جریان هوا تخلیه شود، هوای فشرده از مجرا در درپوش بالایی سیلندر وارد شده و باعث بازگشت سیلندر به حالت اول می​‌شوند. این نوع سیلندر دو طرفه در صنایع پرسکاری، برشکاری و سوراخکاری کاربرد دارد.

ممنون از اینکه ما را تا پایان مقاله «جک بادی پنوماتیک» همراهی نمودید؛ پنوصنعت با اغوشی باز پذیرای نظرات و سؤالات شماست؛ برای ما کامنت بگذارید.

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

ارتباط با پنوصنعت

02133111393

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

تاریخ انتشار 1401/04/14

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *