تعمیر شیر برقی

تعمیر شیر برقی زمانی مهم می‌شود که شما با انواع شیر برقی پنوماتیک و سیستم‌های پنوماتیک سرو کار دارید. شیر برقی از جمله پرکاربردترین قطعات در سیستم پنوماتیک است و در واقع با توجه به کارکرد بالای آن‌ها در مدت زمان کوتاه و یا عدم استفاده استفاده از واحدهای مراقبت پنوماتیک این شیرها صدمه و آسیب می‌بینند؛ بنابراین برای تعمیر آن بایستی اقدام کنید. مراحل تعمیر شیر برقی پنوماتیک به صورت زیر خواهد بود.

بهترین و باکیفیت‌ترین انواع شیر برقی را از پنوصنعت بخواهید.

تعمیر شیر برقی

مرحله اول تعمیر شیر برقی

در وهله اول لازم است که مطمئن شوید که تمام آب فشار قوی پشت شیر پنوماتیک بر اساس دستورالعمل ایمنی شرکت سازنده، به‌درستی قطع شده است. عدم اطمینان از این مسئله بسیار خطرناک است و به شما آسیب می‌رساند یا حتی منجر به مرگ می‌شود. حال تمام فشار آب ورودی به شیر فلکه را قطع نمایید، برای اطمینان از قطع آب شیر فلکه را باز و بسته کنید.

مرحله دوم تعمیر شیر برقی

اجزای شیر فلکه را تعمویض کنید یعنی اتصالات نقطع فشار را توسط آچار البته به آرامی باز کنید؛ آن‌ها را از بدنه فلکه به آرامی جدا کنید. حال بخش کنترل که به هوا مربوط است را خاموش کنید. حال بخش هوا را از خاموش کننده جدا نمایید و در نهایت قسمت فعال کننده را از بدنه فلکه جدا کنید. بایستی که تمام قسمت‌های فلکه را از بدنه فلکه جدا کنید به انضمام رولپلاک؛ حال با استفاده از ایزوپروپیل الکل داخل فلکه را تمیز کنید، البته که این وهله قبل از نصب مجدد بخش‌های فلکه باید انجام شود.

⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️

مشاهده انواع شیر برقی 2-2 | شیر برقی تایمردار

⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️

تعمیر شیر برقی پنوماتیک

مرحله سوم تعمیر شیر برقی

قسمت‌های پایین یا بالای فلکه را بررسی کنید تا مطمئن شوید هیچگونه ترک خوردگی یا شکستگی در آن وجود نداشته باشد و در صورت وجود این مشکلات بایستی که فلکه را کاملا عوض کنید. (برای تعمیر شیر برقی بایستی بدانید که انواع مختلفی دارد و یکی از آن‌ها شیر برقی تایمردار است، هر کدام از شیرهای برقی را مخصوصا شیر برقی تایمر دار را برای تعمیر به متخصص این کار بسپارید.) 

مرحله چهارم تعمیر شیر برقی

در بدنه فلکه اورینگ را نصب کنید حال روی نقطه بدنه فلکه، حلقه پشتی فولاد ضد زنگ را قرار دهید و بخش پخ را به سمت اورینگ قرار دهید. حال به طرف نقطه بدنه سوپاپ، حلقه پشتی برنج را بکشید و طرف پخ را از حلقه پشتی فولاد ضد زنگ دور نمایید. سعی کنید که حلفه را با لبه تیز به طرف مهر و موم فشار بالا جایگذاری کنید. حال به سمت حلقه پشتیبانی برنجی که روی ساقه سوپاپ، مهر و موم شیر فشار بالا را با حلقه بلغزانید. در این مرحله از کار گیریس را با غلظت به قطر خارجی مهر و موم شیر فشار دهید.

بهترین روش تعمیر شیر برقی

مرحله پنجم تعمیر شیر برقی

حال در این مرحله تعمیر نقطه‌ی ساقه شیر را داخل بدنه شیر جایگذاری کنید، با استفاده از میخ ساقه‌ی سوپاپ را فشار دهید تا از پایین خارج شود. از فعال کننده قسمت آبی را جدا کنید. پس از آن قسمت فعال کننده را در بالای فلکه محکم نمایید تا هنگامی که دکمه آن مشخص شود. حال بخش کنترل هوا را به بالای فعال کننده وصل کنید و کنترل هوا را روی حالت روشن قرار دهید. روی تمام سطح قسمت آبی را مشخص کنید؛ حال بخش پایینی شیر فلکه را روی حالت SEAT قرار دهید و تمام فلکه و بخش‌های آن را تمیز کنید.

مرحله ششم تعمیر شیر برقی

حال به بررسی قسمتی از بدنه که تحت فشار قوی است، بپردازید و بدنه‌ها و پیچ‌ها را محکم کنید. اتصالات را با استفاده از آچار محکم کنید و کنترل هوا را به سمت محرکه در حالت خاموش قرار دهید. حال فشار آب را به شیر وارد کنید تا مطمئن شوید که نشتی ندارد و سوپاپ را به‌سرعت چند بار خاموش و روشن کنید تا قبل از نصب شیر سیستم از آلودگی پاک شود. در نهایت کار سر برش را مجددا نصب نمایید و سپس فرآیند برش را ادامه دهید.

تعمیر انواع شیر برقی پنوماتیک

عیب یابی شیر برقی

قبل از هر چیزی بایستی بدانید که عیب شیر برقی کجاست البته ناگفته نماند که برای تعمیر و عیب‌یابی شیر برقی بایستی بدانید که انواع مختلفی دارد و یکی از آن‌ها شیر برقی 2-2 است، هر کدام از شیرهای برقی را مخصوصا شیر برقی 2-2 را برای تعمیر به متخصص این کار بسپارید.) در حقیقت بایستی بدانید عیب شیرهای برقی چیست و سپس در جهت رفع آن‌ها اقدام کنید از جمله عیب‌های رایج در شیرهای برقی عبارت‌اند از:
• با فرمان برق، شیر برقی هیچ عکس العملی از خود نمایش نمی‌دهد.
• شیر دارای نشتی باد است که بایستی آن را تعمیر کرد.
• داغ شدن بوبین شیر برقی
• زمانی که بوبین برقدار می‌شود شیر برقی عمل نمی‌کند.
• زمانی که جریان برق بوبین قطع می‌شود شیر بسته نمی‌شود.
• شیر کاملا بسته نمی‌شود و دچار نشتی شده است.

عیب یابی شیر برقی
سخن نهایی

در این مطلب از پنو صنعت سعی کردیم راجع به عیب‌یابی و تعمیر شیر برقی صحبت کنیم فراموش نکنید که شیرهای برقی انواع مختلفی دارند و تعمیر هر کدام از آن‌ها متفاوت خواهد بود. فراموش نکنید که برای عیب‌یابی و تعمیر کردن شیرهای برقی باید که آن را به یک شخص متخصص و با تجربه بسپارید و خودتان به هیچ عنوان دست به کار نشوید. زمانی که خودتان دست به کار شوید در صورت انجام هر گونه اشتباهی ممکن است که خسارت‌های جانی و مالی را به وجود بیاورید؛ بنابراین برای رفع این مشکلات کار را به کاردان بسپارید. گفتنی است در صورت داشتن هر گونه نظر و پیشنهادی می‌توانید آن را برای پنو صنعت کامنت کنید. ممنون از اینکه ما را تا پایان مقاله «تعمیر جک پنوماتیک» همراهی نمودید؛ پنوصنعت با اغوشی باز پذیرای نظرات و سؤالات شماست؛ برای ما کامنت بگذارید.

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

ارتباط با پنوصنعت

02133111393

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

بروزرسانی 18.12.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *