شیر برقی ۲-۲

شیر برقی ۲-۲ برای عبور دادن سیالاتی همچون هوا و مایعات مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای این شیر برقی یک عدد ورودی و یک عدد خروجی در نظر گرفته شده است. اساسا برای بدنه این شیرها از آلیاژ و برنج استفاده شده است و برای مواد خورنده داخل شیر یا محیط اطراف این شیرها از استیل می‌سازند. روی شیرهای برقی دو به دو یک بوبین گرد در نظر گرفته شده است که با توجه به کیفیت و برند از دو متریال مس یا آلومینیوم استفاده می‌کنند. شیرهای برقی ۲ به ۲ به دو صورت نرمالی بسته و یا نرمالی اپن ساخته می‌شود و در کشورهایی همچون ایتالیا، چین، ترکیه و آلمان و… تولید می‌شوند.

این شیرها از جمله پرکاربردترین تجهیزات مورد استفاده در تاسیسات و صنعت است. این شیرها برندهای مختلفی دارند که معمولا هر برند ضمانت نامه و گارانتی یک‌ساله را برای شیرهای خود در نظر می‌گیرند. این شیر به صورت اتوماتیک می‌تواند که جریان گاز یا مایعات را قطع و وصل کند. به همین دلیل به راحتی نصب می‌شود و به دلیل مدیریت آسان قطع و وصل به صورت گسترده در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شیرهای برقی به منظور آبیاری و قطع و وصل سیال مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خرید شیر برقی ۲ به ۲

شما می‌توانید شیر برقی پنوماتیک را به صورت جفت به صورت آنلاین یا حضوری خریداری کنید. در بسیاری از مواقع می‌خواهید محصول را از نزدیک ببینید و کیفیت آن را بررسی کنید و زمان کافی برای این کار دارید که در این موارد خرید حضوری توصیه می‌شود. اما در حال حاضر به دلیل حواس پرتی‌های زیادی که دیده می‌شود و بیماری‌های اخیر خرید حضوری توصیه نمی‌شود و بهتر است خرید خود را از سایت‌های معتبر انجام دهید. زمانی که قصد خرید شیر برقی ۲-۲ را دارید، لازم است نکات زیر را دست کم نگیرید.

در مرحله اول سیالی که شیر برقی باید از آن عبور کند را تعیین کنید و بر اساس آن شیر برقی را انتخاب کنید. توجه به این نکته ضروری است، زیرا شیرهای برقی از مواد مختلفی ساخته می‌شوند. به عنوان مثال در بسیاری از موارد ممکن است مواد خورنده در داخل یا اطراف شیر وجود داشته باشد که در این صورت شیر ​​برقی آسیب می‌بیند.

دبی جریان: برای تعیین دبی باید شیر برقی ۲-۲ را به درستی بررسی کنید. مطمئن شوید که اگر شیر بزرگ است چه مقدار جریان سیال مورد نیاز است. بنابراین احتمال هدر رفتن مایعات بسیار زیاد است. یا ممکن است شیر ​​کوچک باشد که در این صورت محرک به درستی عمل نمی‌کند.

این شیر برقی را از فروشگاه‌های معتبر یا سایت‌های معتبر خریداری کنید. فروشگاه پنو صنعت یکی از تولید کنندگان انواع شیر برقی اعم از شیر برقی ۲/۲ با متریال متنوع و راه اندازی فروشگاه اینترنتی این امکان را برای کاربران به راحتی کالاهای مورد نیاز را پیدا کنند.

انواع شیر برقی ۲-۲

به‌طورکلی جک‌های پنوماتیک را می‌توان به جک‌های خطی که شامل دو گروه یک‌طرفه و دوطرفه هستند، تقسیم‌بندی نمود. در ادامه به شرح مختصر هر یک از آن‌ها می‌پردازیم:

شیر برقی ۲-۲

شیرهای برقی سروو

این نوع شیرها دائماً مانیتور می‌شوند و با توجه به بازخوردی که دریافت می‌کنند، فشار و موقعیت مکانی، سرعت دستگاه مورد نظر خود را کنترل می‌کنند.

این نوع شیر برقی به دلیل دقت و سرعت بالا بیشترین مزیت را دارد. استفاده از این نوع شیر دارای مزایایی از جمله سادگی اجزای آن، پاسخ دینامیکی سریع، پشتیبانی از چندین شیر در مدار، شیرهای برقی، کارآمدتر و آسان‌تر مدیریت آن در شفت‌های لوله‌کشی به‌ ویژه شبکه‌های دارای حلقه بسته است. فعال هستند که دلیل اصلی این امر است، زیرا آن‌ها از راه دور فعال هستند. و البته از سیستم‌های الکتریکی استفاده می‌کنند. شیرهای برقی قسمت‌های الکتریکی و هیدرومکانیکی سیستم‌ها را به هم متصل و به هم متصل می‌کنند و آن‌ها را هیدرولیک می‌کنند.

به طور کلی این نوع شیر برقی در سیستم‌های بزرگ و قدرتمندی که کارایی مهم و اساسی دارند استفاده می‌شود. اما شیرهای برقی جریان مستقیم شامل دو مدل NO و NC هستند که باز و بسته می‌باشند. این نوع شیر برقی با تحریک، شناور کردن یا برق انداختن حالت خود را تغییر می‌دهد.

به طور کلی در صورت باز بودن بسته و در صورت بسته بودن باز هستند. نوع دیگری از شیر برقی پیلوت یا (شیر برقی غیر مستقیم) نام دارد. فشار وارد شده از ورودی شیر برای بسته نگه داشتن آن استفاده می‌شود. در این صورت با مصرف کم انرژی می‌توان حجم زیادی را از آن عبور داد.

شیر برقی دو طرفه

شیرهای برقی ۲/۲ دارای مواد پایه با آلیاژ برنج هستند. که در مواردی مانند بازکردن مسیر سیال برای مدت کوتاهی کاربرد دارند. شیر برقی ۲/۲ در بازار با نام Normal Close نیز شناخته می‌شود و مدل دیگری از این نوع شیر برقی که به Open Normal معروف است مسیر را برای مدت کوتاهی می‌بندد. استپ، شیر برقی ۲.۲ G و سایز آن ۲ است که جنس دیافراگم آن NBR می‌باشد.

خرید شیر برقی ۲-۲
شیر برقی 2- 2

شیر برقی های 2 راه یا 2-2

در نوع 2-2 تعداد 2 پورت در شیر وجود دارد ، یک پورت ورودی و یک پورت خروجی که معمولا توسط نماد ( معمولا با فلش ) درج شده بر روی شیر مشخص گردیده شده است.سلونوئید ولو های 2-2 معمولا جهت بسته و یا باز کردن مسیر عبور استفاده میگردند. شیر برقی ۲.۲ با ولتاژهای ۱۲.۲۴، ۱۱۰ و ۲۲۰ ولت در بازار موجود است.

البته شیر برقی ۲-۲ با نام‌هایی مانند؛ شیر برقی آب، شیر برقی هوا، شیر برقی هوا و شیر برقی روغن نیز شناخته شده است. در نهایت برای استفاده از این نوع شیر برقی باید فشار کاری در محدوده مجاز باشد.

شیر ۲/۲ برنج

شیرهای برقی ۲۲۰ ولت یا ۴.۳ اینچ مانند شیرهای برقی ۲/۲ وظیفه کنترل جریان سیال را بر عهده دارند. اما تفاوت اصلی این نوع شیر برقی با شیرهای دستی قابلیت قطع و وصل اتوماتیک جریان مایعات یا گاز است و به دلیل همین سهولت مصرف و کنترل آسان خاموشی و اتصال باعث افزایش استفاده در صنعت شده است. اما شیرهای برقی در اندازه‌های مختلف مانند؛ ۳/۸، ½ و ۱ اینچ بسته به بازار موجود است.

کاربرد شیر برقی ۲-۲

اجزای شیر برقی ۲-۲

شیر برقی ۲-۲ از بخش‌های مختلفی تشکیل می‌شود که هر بخش یه صورت جداگانه وظیفه مخصوصی بر عهده دارد. از جمله اجزای این شیر برقی می‌توان موارد زیر را نام برد:

بوبین: بوبین یا کویل یک نوع آهنربای مغناطیسی است که توسط یک هسته مرکزی و سیم پیچ ساخته شده است. از بوبین‌ها برای طراحی دستگاه‌های مختلفی استفاده می‌شود که شیرهای برقی یکی از مهم‌ترین تولیدات صنعتی است. بوبین وظیفه دارد که سیال موجود در شیر برقی را قطع و وصل کند.

سلونوئید: سلونوئید عاامل تبدیل انرژی الکتریکی به مکانیکی است. شیرهای برقی که دارای سلونوئید هستند یک میدان مغناطیسی دور سیم پیچ تولید می‌کند. با عبور جریان سیال از سیم پیچ انرژی الکتریکی را به مکانیکی تبدیل می‌کند که به آن حرکت خطی هم می‌گویند.

پیستون: پیستون موجود در شیر برقی با بالا یا پایین آمدن داخل لوله به سیم پیچ انرژی می‌دهد و باعث باز و بسته شدن شیر می‌شود.

بدنه: شیرهای برقی ۲-۲ از جنس پایه با آلیاژ برنجی ساخته شده می‌شوند البته این شیرها با متریال‌های مختلفی ساخته می‌شوند. هر متریالی هم برای کاربرد خاصی ارائه می‌شود برای مثال شیرهایی که فولادی هستند زمانی استفاده می‌شوند که داخل یا اطراف شیر مواد خورنده وجود داشته باشد.

کاربرد شیر برقی ۲-۲

شیرهای برقی یا برقی ۲/۲ به طور گسترده برای کنترل سرعت جریان در موتورها و سیستم‌هایی که با سیال و هوا کار می‌کنند استفاده می‌شود. این سیستم‌ها شامل ماشین لباسشویی، دیگ‌های گاز، پمپ‌های هیدرولیک، سیستم آبپاش صنعتی و اتوماتیک، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، سیستم تهویه مطبوع می‌باشد. همچنین می‌توانید از شیر برقی ۲/۲ برای کنترل مواردی مانند هوا، گاز، بخار، روغن استفاده کنید.

ویژگی‌های خاص شیرهای برقی 2-2

⬅️کاهش توان الکتریکی:

یک پالس جریان کوتاه برای باز یا بسته کردن شیر تغذیه می‌شود و توان الکتریکی به اندازه‌ای کاهش می‌یابد که آن را در جای خود نگه دارد که به صرفه جویی در انرژی کمک می‌کند.

⬅️قفل کردن:

در این مورد، فرکانس پایینی را برای سوئیچینگ برنامه‌ها ارائه می‌دهد. این سوپاپ با یک پالس کوتاه برق برای حرکت پیستون انرژی می‌گیرد. سپس از یک آهنربای دائمی برای نگه داشتن پیستون در آن موقعیت بدون فنرهای اضافی یا میدان‌های مغناطیسی استفاده می‌شود که باعث کاهش مصرف برق و تولید گرما در شیر می‌شود.

⬅️فشار بالا:

نسخه‌های فشار قوی برای فشار مورد نیاز تا ۲۵۰ بار طراحی شده اند.

⬅️لغو دستی:

ایمنی بهتری را در حین کار، آزمایش، تعمیر و نگهداری در صورت قطع برق فراهم می‌کند. در برخی از نسخه‌ها شیر قفل است و نمی‌توان آن را به صورت الکتریکی فعال کرد.

⬅️زمان باز یا بسته شدن شیر را تنظیم کنید:

با چرخاندن پیچ‌های روی بدنه شیر برقی می‌توان زمان باز یا بسته شدن شیر را کنترل کرد.

⬅️کاهش حجم:

شیرهای برقی برای کاهش نویز در هنگام بسته بودن شیر هستند. قیمت شیر ​​برقی ۲ اینچ در انواع و برندهای مختلف موجود می‌باشد.

مشخصات شیر برقی unid ۲-۲

شیر برقی ۲-۲ unid دارای مشخصات فنی منحصر به فردی است که در ادامه آن‌ها را بیان می‌کنیم:

✔️ این شیر دارای بوبینی ۲۲۰ ولت AC است.
✔️ بازه دمایی در نظر گرفته شده برای آن -۵ الی +۸۰ درجه سانتی‌گراد است.
✔️ معمولا تولیدات کشور چین هستند.
✔️ می‌توان از این شیرها در خطوط لوله تهویه مطبوع و یا گرمایشی استفاده کرد.
✔️ این شیر در نمونه‌هایی همچون ۲۴ ولت DC، ۲۴ ولت AC، ۱۱۰ ولت AC و ۱۲ ولت DC هم ارائه می‌شود.
✔️ در واقع حداقل فشار کاری این محصول ۰.۵ بار است و حداکثر آن ۷ بار خواهد بود.
✔️ اگر استانداردهای لازم در آن‌ها رعایت شود می‌توان سیال‌هایی همچون ویتیون تا ۱۳۰ درجه، سیلیکون تا ۱۳۰ درجه و EPDM هم تا ۱۳۰ درجه سانتی‌گراد را از آن عبور داد.
✔️ برای این که طول عمر این محصول بیشتر شود باید Y-LINE در بخش جلویی دریچه الکترومغناطیسی نصب شود.
✔️ اساسا یک سیال مایع از این شیر عبور کند باید حداقل دمای آن -۵ و حداکثر دمای آن +۸۰ درجه سانتی‌گراد باشد.
✔️ این نوع شیر برای عبور دادن مایعات در دماهای بسیار بالا و عبور جامدات گزینه مناسبی نیست.

گالری مشخصات شیر فنی 2-2

اجزای شیر برقی ۲-۲
مشخصات شیر برقی unid ۲-۲
قیمت شیر برقی 2-2
مشخصات فنی شیر برقی 2-2

بروزرسانی در تاریخ 1401/06/01