شیر برقی گازی یکی از شیرهای رایج در خطوط گاز به شمار می‌رود. این شیر برقی جهت قطع و وصل کردن سیال در خطوط گاز، مشعل گاز و ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شیر با توجه به کاربری مختلفی که دارد در انواع مختلف استیل، چدن، سرامیک و شیشه تولید و به بازار عرضه می‌شود. این شیر به محض مشاهده هرگونه علامت نشت در این دستگاه به صورت اتوماتیک جریان گاز را مسدود کرده و خطرات را کاهش می‌دهد. این شیر برقی ایمنی بسیاری دارد و نصب آن در محیط‌های صنعتی و مکان‌هایی که فشار گاز آن بالا است الزامی است. شیرهای برقی انواع مختلفی دارند و از اجزای مختلفی تشکیل می‌شود.

شیر برقی گاز اسکا

بهترین و باکیفیت‌ترین تجهیزات پنوماتیک را از پنوصنعت بخواهید.

 

انواع شیر برقی گازی

شیر برقی در گروه‌های مختلفی قرار می‌گیرد که هر کدام دارای ویژگی‌های مختلفی است. در زیر به صورت مختصر این شیرها را به شما شرح خواهیم داد:

شیر برقی حرکت مستقیم

شیرهای برقی حرکت مستقیم یکی دیگر از کاربردی‌ترین شیر برقی گازی می‌باشد که در دو نوع معمولی باز و معمولی بسته به بازار عرضه می‌شود.
در شیر برقی معمولی بسته جریان سیال را در هنگام قطع جریان الکتریسیته قطع نموده و پس از اتصال مجدد جریان برق شیر باز می‌شود و جریان برق را از خود عبور می‌دهد. شیر برقی معمولی باز در هنگام قطع جریان الکتریسیته جریان سیال را قطع نموده و زمانی که جریان مجدد وصل گردد شیر بسته خواهد شد و اجازه عبور سیال را نمی‌دهد.

شیر برقی سرو

شیر برقی تایمر دار سرو باتوجه به اختلاف فشار در دیافراگم حتی در هنگام قطع جریان سیال قادر به باز و بسته شدن به صورت کامل هستند.

اجزای شیر برقی گازی

شیر برقی گاز هوشمند

شیر برقی۲-۲ یکی از بهترین شیرهای گازی موجود در بازار است که از مکانیسم سلونوئید برخوردار است. این مکانیسم از مسیر گاز خارج بوده و به جریان ضعیف لحظه‌ای همراه با ولتاژ ۱۲ ولت نیاز دارد. ایمنی بسیار بالای شیر برقی ایمنی فضا را تضمین خواهد کرد. برای این که این شیر بتواند به خوبی به وظایف خود عمل کند از اجزای مختلفی ساخته می‌شود. به طور کلی این شیر برقی از دو بخش بدنه و سولونوئید تولید شده است. بخش سولونوئید از قطعاتی از جمله سیم پیچ، فنر، میله آهنی، کانال کنترلی و شیر کنترلی ساخته می‌شود. بدنه این شیر برقی گازی به صورت فلزی می‌باشد تا بتواند به خوبی عمل کند. از جمله اجزای تشکیل دهنده شیر برقی بک فیلتر عبارت است از:

🔴 بدنه

🔴 ورودی سیال

🔴 دریچه خروجی

🔴 فنر

🔴 میله فلزی

🔴 اتصال سیم‌ها

🔴 قاب سیم پیچ

🔴 سیم پیج

🔴 خروجی سیال

تنظیم شیر برقی گازی

تنظیم نبودن شیر برقی یکی از مشکلاتی است که می‌تواند در برقراری ایمنی اختلال ایجاد کند. به همین منظور شما باید به صورت صحیح این شیر را تنظیم کنید. برای این کار باید مراحل زیر را طی نمایید:

💠 برای تنظیم شیر برقی تایمر دار ابتدا مقداری پیچ استوانه‌ای قفل کننده را شل نمایید. برای این کار شیر برقی ۲-۲ را در جهت تنظیم فلکه بچرخانید. در این حالت حجم گاز در مسیر افزایش یافته و حجم شعله‌ها چندین برابر می‌شود؛ ولی در صورتی که شما شیر برقی گازی را در خلاف جهت بچرخانید حجم گاز و در نتیجه حجم شعله کاهش می‌یابد.

💠 کلید فشار گازی را بر روی عدد ۵ بار قرار دهید.

💠 با استفاده از آب صابون ازعدم وجود نشت در لوله‌ها اطمینان حاصل نمایید.

💠پس از این که مطمئن شدید که هیچ گونه نشتی در شیر برقی وجود ندارد درپوش شیر برقی را باز نمایید.
زمان باز شدن کامل شیر را با استفاده از درپوش شیر تنظیم کنید.

💠 در مرحله بعدی شعله را روشن کرده و پیچ این شیر را به میزان دلخواه تنظیم نمایید.

💠 در انتها، نیز پیچ قفل کننده را محکم کنید تا نشتی در این شیر ایجاد نشود.

طرز کار شیر برقی گازی

شیر برقی بک فیلتر از دو بخش الکترکی به صورت سیم پیچ یا بویین تشکیل شده است و قسمت دیگر آن به شکل مکانیکی است. این شیر برقی به گونه‌ای طراحی شده است که در حالت معمول که همچنان ولتاژی بر روی بویین وجود ندارد و جریان بویین هنوز به میزان ایده آل نرسیده است، مسیر عبوری گاز از قسمت شیر باز شده و پس از دریافت دستگاه سیگنال الکتریکی از طریق بویین، شیر برقی بر اساس میدان الکترومغناطیسی شفت خود را حرکت خواهد داد. در این مواقع تجهیزات قطع کننده گاز کار خود را آغاز کرده و سطح روزنه به وسیله چسباندن محکم بالای شفت به شکل ناتراوا مسدود می‌گردد. هنگامی که شیر برقی در حال دریافت سیگنال است، سعی می‌نماید که جریان گاز را قطع کند.

شیر برقی گاز پکیج

جنس شیر برقی گازی پکیج از جنس آلومینیوم است و کیفیت ساخت بالایی دارد. این شیر در پایین محفظه احتراق واقع شده است و با برق ۲۴ ولت عمل می‌نماید. یکی از اصلی‌ترین وظایف شیر برقی گاز پکیج کوتاه و بلند نمودن شعله‌ها است. برای تنظیم این شیر برقی باید از یک متخصص کمک بگیرید؛  زیرا عدم تنظیم این شیر می‌تواند بر روی کارکرد پکیج، تاثیر بگذارد. شیر برقی گاز پکیج از دو قطع قطع کن و وصل کن تشکیل شده است که با استفاده از آن می‌توان میزان گاز ورودی پکیج را تنظیم نمایید.

شیر برقی تک ضرب پیلوتی
سخن نهایی

کیفیت در شیر برقی گازی پکیج اهمیت بسیاری دارد و از این رو برای خرید این شیر باید به مراکز معتبر مراجعه کنید. از طرفی قیمت این شیر برقی بر اساس اجزای تشکیل دهنده و جنس بدنه آن تعیین می‌شود. این شیرهای برقی از مکانیزمی بسیار استاندارد بهره می‌برد و از این رو عملکردی ایده آل دارد. پنوصنعت با اغوشی باز پذیرای نظرات و سؤالات شماست؛ برای ما کامنت بگذارید.


⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

ارتباط با پنوصنعت

02133111393

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

به‌روز رسانی در تاریخ ۱۳ آذر ۱۴۰۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *