بوبین شیر برقی

بوبین شیر برقی یکی از کاربردی ترین ابزار های الکتریکی در صنایع می باشد. با نصب بوبین شیر برقی جریان سیال ها به صورت الکترومکانیکال کنترل می شود. انواع مختلفی از این شیر در بازار موجود است و شرکت های مختلفی آن را تولید نموده اند. شیر برقی پنوماتیک دارای اجزای مشخصی است و هر کدام دارای عملکرد مشخصی می باشند. بوبین سیم پیچی است که با عبور جریان الکتریکی از داخل آن دارای میدان مغناطیسی خواهد شد. ویژگی های سیم پیچ های متنوع در بوبین موجب ویژگی های متعددی در میدان مغناطیس خواهد شد. بوبین شیر برقی یکی از موارد استفاده از جریان الکتریکی ایجاد شده توسط سیم پیچ است. بوبین‌ها در کنتاکتورها، آهنرباهای موقت، رله‌ها و شیر های برقی بسیار کاربردی است. بوبین شیر برقی موجب باز و بسته شدن این شیر در جریان سیال‌ها می شود. بوبین شیر برقی دارای فناوری بسیار دقیقی است و کارهای عظیمی که در صنایع وجود دارد را تسهیل می کند. شیر برقی پنوماتیک یکی از انواع شیر برقی است که در بازار و در دسترس صاحبان صنایع وجود دارد.

بهترین و باکیفیت‌ترین جک قلمی را از پنوصنعت بخواهید.

بوبین شیر برقی

انواع بوبین شیر برقی

شیر برقی دارای دو نوع طراحی متفاوت در ساختار خود هستند. بوبین شیر برقی به دو صورت بر روی شیر قابل نصب است یا به صورت جداگانه و یا پیوسته با دیگر اجزای شیر که در این حالت اگر بوبین شیر برقی دچار اختلال شود باید کل شیر از سیستم خارج گردد، ولی در حالتی که قسمت بوبین شیر برقی به شکل جداگانه نصب گردد برای تعمیر و یا تعویض می توان آن را به سادگی از سیستم جدا‌‌‌ نمود. سیم پیچ ایجادکننده میدان مغناطیسی با توجه به شرایط و یا محیط خود می تواند دچار اختلال شود.

زمانی که به فروشگاه های قطعات و لوازم صنعتی مراجعه می کنید با انواع مختلفی از شیر های برقی مواجه می شوید. برای خرید شیر برقی باید قدرت شیر و جریان عبوری از آن، به خوبی بررسی گردد. شیر برقی برای جریان و یا قطع جریان سیال بسیار ضروری است. شیر برقی تایمر دار یکی از انواع شیر های برقی است که تایمر بر روی بوبین قرار گرفته است. شیر برقی تایمر دار معمولی و بسیار تخصصی برای صنایع تولید شده است. انواع معمولی شیر برقی تایمر دار برای آبیاری بکار می رود.

شیر برقی دارای یک ورودی برای هوا و یک خروجی دارد و در قسمت دیگر بخشی برای تخلیه اضطراری تعبیه شده است. بوبین شیر برقی که دارای تایمر باشد، سیستم ورود و خروج سیال را اتوماتیک می کند. در زمان مشخصی سیال در سیستم جریان می یابد و در زمان تعیین شده متوقف می گردد. در فروشگاه های این مجصولات انواع مختلفی از شیر برقی موجود است . با توجه به عملکرد سیستم مورد نیاز شیر انتخاب می گردد. تجربه و دانش کافی برای خرید این محول الزامی است و باید از مشاوره استفاده نمود.

اجزای بوبین شیر برقی

اجزای بوبین شیر برقی

بوبین شیر برقی از قسمت های مختلفی تشکیل شده است. بوبین در واقع سیم پیچی است که‌‌‌‌‌‌‌‌ایجاد کننده میدان الکترو مغناطیسی است. شیر برقی به واسطه این میدان الکتریکی به شکل خودکار باز و بسته می شود. هر چه سیم پیچ قدرتمند تر باشد توان شیر برقی نیز افزایش می یابد. جنس بوبین شیر برق از مس است و رسانای جریان برق می باشد. بدنه بخش مهم دیگری از شیر برقی است که از سیستم شیر در برابر آب و هوای محیط محافظت می کند. سمبه یا پیستون بخش مهمی از بوبین شیر برقی است که ورود و قطع جریان مایع در سیستم را به عهده دارد. بعد از ورود جریان الکتریکی به سیم پیچ پیستون حرکت کرده و به سمت سیم پیچ که به آهنربا تبدیل شده است، حرکت می کند. بوبین شیر برقی درصورت نداشتن جریان برق تاثیری در حرکت سمبه نخواهد داشت و جریان سیال نیز متوقف می شود. از دیگر قسمت های شیر برقی می توان به فنری اشاره نمود که پشت سمبه قرار می گیرد و بعد از قطع شدن برق فنر سمبه را به جای قبلی بر می گرداند.

⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️

مشاهده انواع جک چهارمیل

⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️

انواع بوبین شیر برقی

بوبین شیر برقی پنوماتیک

بوبین شیر برقی پنوماتیک نیز بسیار شناخته شده است. این نوع شیر برقی در صنایع بسیار مورد استفاده است و کنترل کننده سیستم های پنوماتیکی می باشد. شیر برقی پنوماتیکی ممکن است در سیستم هایی که سیال و یا گاز جریان دارد مورد استفاده قرار گیرد. جک چهارمیل یکی از بخش های مهم این شیر برقی است. توان و قدرت جک چهار میل به قطر این جک بستگی دارد. این جک از قسمت های مختلفی تشکیل شده است.

سیلندر، پیستون و اورینگ از بخش های مهم این جک است. قطرهای مختلفی از این جک وجود دارد و هر چه قطر بالاتر باشد قدرت بالتری خواهد داشت و شیر برقی نیز توان بالاتری را خواهد داشت. جک قلمی شیرهای پنوماتیک یکی دیگر از جک های شناخته شده و کاربری برای شیرهای برقی است. این جک نیز بر ‌اثر فشار هوا حرکت می کند. این جک در یک طرف پیستون قرار می گیرد و جریان هوا و سیال از طریق این جک وارد سیستم و باز و بسته شدن شیر می شود. جک قلمی دارای جنسی از آلومینیوم و فولاد ضد زنگ است. برای خرید این محصول باید از مشاوره دقیق و اطلاعات کامل بهره ببرید.

جک کامپکت یکی از سیلندر های بسیار فشرده برای سیستم های پنوماتیک است. برای مکان هایی که فضا بسیار کم است از این سیلندرها استفاده می شود و سیستم پنوماتیک به شکل خودکار با بهترین خروجی نصب می گردد. جک کامپکت در صنایع مختلفی کاربرد دارد. شیر برقی با تمام اجزایی که دارد در سیستم های مختلفی مورد استفاده قرار گرفته است. خرید بوبین شیر برقی و سیستم خودکار قطع و وصل جریان سیال و گاز در صنایع مختلف باید از مکان هایی انجام شود که برند های شناخته شده و اصل را به فروش می رسانند.

بوبین شیر برقی پنوماتیک
سخن نهایی

ممنون از اینکه ما را تا پایان مقاله «تعمیر جک پنوماتیک» همراهی نمودید؛ پنوصنعت با اغوشی باز پذیرای نظرات و سؤالات شماست؛ برای ما کامنت بگذارید.

 

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

ارتباط با پنوصنعت

02133111393

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

بروزرسانی 17.1.1401

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *